Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar...BUKANkesusahan hidup yang diharapkan...BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan...BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi,CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH...dari TIADA kepada ADA...dari SUSAH kepada SENANG...dari SEDIH kepada GEMBIRA...dari MISKIN kepada KAYA...dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN...mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH...dari NEGATIF kepada POSITIF???dari SATU kepada SEMUA....hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Jumaat, 17 Julai 2009

FIKIR SAYA!!!

Satu persatu orang Pakatan Rakyat yang sah rakyat Malaysia menerima bala, bencara ,satu persatu melayu umno membuat kejahatan tetapi bangsa melayu bacul untuk bertindak. Apakah kita masih nak berdiam diri. Pemimpin Pakatan hanya setakat memberi ucapan kepada media yang memang sah tidak boleh di percayai, tidak lain dari pada itu.

Kejahatan polis menjadi barua barisan nasional kita telah nampak tapi kita diam,
kejahatan SPRM menjadi barua umno kita nampak tetapi pemimpin kita diam,
kejahatan jabatan-jabatan kerajaan menjadi barua umno terang lagi bersuluh tetapi pemimpin pakatan hanya setakat berani membuat kenyataan akhbar mengutuk sana mengutuk sini. Sama seperti anjing menyalak bukit. Sedangkan pemimpin umno buat pekak telinga.

Pemimpin keADILan yang ada sekarang hanya setakat mengheret telor ke hulu ke hilir. Takut hilang jawatan Adun. atau jawatan di dalam parti. Mengekor , mengampu ponggong Anwar sahaja.

Pemimpin keADILan sekarang bukan dan tidak seperti era reformasi yang berani kerana benar. Memang sah lah bangsa melayu adalah bangsa yang bacul. Hanya setakat berani melalak dalam internet dengan mengunaskan nama samaran sahaja.

DIMANA KITA.