Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar...BUKANkesusahan hidup yang diharapkan...BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan...BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi,CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH...dari TIADA kepada ADA...dari SUSAH kepada SENANG...dari SEDIH kepada GEMBIRA...dari MISKIN kepada KAYA...dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN...mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH...dari NEGATIF kepada POSITIF???dari SATU kepada SEMUA....hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Sabtu, 9 Januari 2010

IMAM BESAR MASJID NEGARA TOLAK HUKUM ALLAH YANG MAHA ESA.

Kereta yang di pandu Nizar terbalik akibat mengelak objek melintas.

Semalam adalah Kutbah Jumaat pada minggu ke2 dalam tahun 2010. Dimasjid Negara gempar dengan sikap kusyuknya khatib membaca kutbah sehingga menitis air mata. Semuanya adalah sikap munafik seorang khatib terhadap islam pada diri beliau. Beliau sanggup mengeluarkan air mata, semata-mata menyokong kehendak Najib umno.

Pada hal beliau juga nampak seperti terlepas pandang terhadap pimpinan negara melakukan perbuatan kerja yang haram dan menyalahi akidah, kerana perbuatan itu terbabit pada pimpinan islam.

Beliau seperti terlepas pandang pada pimpinan umno melaksanakan kerja mungkar dan sebagainya. Tidak berani menentang kerana takutkan kuasa pemerintah, Katib ini ditabsirkan sebagai tolak hukum Allah Yang Maha Esa dan sanggup menjadi munafik.

Sekiranya Najib tidak menyokong propaganda isu kalimah Allah, mungkin katib masjid Negara tidak sanggup mengeluarkan air mata. Oleh itu, kerana takut dikatakan menentang Najib, dan kerja sebagai Imam Besar akan dipecat. Menjadi munafik dan menolak hukum Allah Yang Maha Esa menjadi pilihan pencapaian diutamakan.

Najib yang bertanggungjawab pada negeri Perak pada awal 2009 terhadap PR, atau YAB Datuk Sri Nizar yang terlibat semasa kemalangan sehari sebelum hari Jumaat, besar dari pandangan mata kasar, mengapa pula Imam ini tidak mengeluarkan air mata kerana kebesaran Allah Yang Maha Esa?

Sama-sama lah kita sebagai rakyat marhain muhasabah serta bersukur pada kelebihan Allah Yang Maha Esa.