Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar...BUKANkesusahan hidup yang diharapkan...BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan...BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi,CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH...dari TIADA kepada ADA...dari SUSAH kepada SENANG...dari SEDIH kepada GEMBIRA...dari MISKIN kepada KAYA...dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN...mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH...dari NEGATIF kepada POSITIF???dari SATU kepada SEMUA....hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Rabu, 17 Februari 2010

"islam itu mudah dan jangan dipermudahkan, islam itu susah dan jangan disusahkan"

KENAPA DSAI DIPERLAKUKAN SEBEGINI?

Dunia sedang memerhatikan Malaysia yang bersikap menghalalkan cara. Umno perasuah seperti menjadi pekak kepada yang saya maksudkan "islam itu mudah dan jangan dipermudahkan, islam itu susah dan jangan disusahkan".

Saya tidak menghukum sesiapa, tetapi akibat melampau tidak terbatas, prinsip saya matlamat boleh menghalalkan cara mengikut undang-undang Malaysia walaupun undang-undang dipijak oleh umno. Saya dan mungkin rakyat marhain bersetuju, saya berkata "Pemimpin(wakil rakyat) yang terlalu lantang dan tidak berperinsip mengikut perlembagaan Parti PR, sudah menghalalkan cara songsang umno. Spt bersetuju dengan perjuangan umno. Sepatutnya biarlah spt "menarik rambut dalam tepong, tepong tidak berselerak". Dah menjadi wakil rakyat mesti menjadi contoh terbaik, jika ada masaalah dalaman parti yang menyongsang membawa masaalah".

Dan saya cadangkan DSAI perlu ujudkan dengan tegas Jawatankuasa Wakil Rakyat Pakatan Rakyat. Biar wakil rakyat ni boleh meluahkan apa yang mereka tidak puas hati dalam bermusyawarah. Tidak mahu seperti dalam kenyataan YB Zul hamburkan kpd media sampah.

Wakil Rakyat dan Parti bergaduh kerana masaalah bagaikan semua merasa ego, sedangkan perkara seperti ini, saya anggap " Kecil tapi Penting".

Kedudukan wakil rakyat dan Parti adalah kuasa rakyat yang mendaftar mengundi (pemilih). Apakah mereka ini untuk bersuka-suka dengan gelaran YB ?

Walau apapun, saya tegaskan wakil rakyat PR perlu bertanggungjawab kepada masaalah DSAI. Kes yang melampaui batas kepada DSAI, terang-terang tujuan kes politik. Saya berkata, DSAI tinggal politik... Anwar tiada masaalah. Sedarlah wahai wakil rakyat PR.