Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar...BUKANkesusahan hidup yang diharapkan...BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan...BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi,CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH...dari TIADA kepada ADA...dari SUSAH kepada SENANG...dari SEDIH kepada GEMBIRA...dari MISKIN kepada KAYA...dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN...mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH...dari NEGATIF kepada POSITIF???dari SATU kepada SEMUA....hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Ahad, 15 Februari 2009

KITA HARUS BERSATU, BENTUK RENCANA BARU
RUKUN PEMIMPIN @ AKU JANJI

semenjak dahulu,kita di gula gulakan dengan RUKUN NEGARA,diatas alasan untuk menjadi warganegara yang berguna,menghormati dan mentaati pemerintah demi kestabilan negara.

tetapi,para pemimpin yang dipilih oleh rakyat sendiri tidak menghormati rukun negara.mereka lupa yang mereka di pilih oleh rakyat.rukun negara untuk rakyat.bukan untuk mereka.kuasa dapat mengatasi undang undang.

kita bakal menghadapi dua pilihanraya kecil tidak lama lagi.adalah lebih baik pihak pakatan rakyat,menubuhkan satu panel khas untuk mendrafkan satu RUKUN PEMIMPIN @ AKU JANJI pemimpin kepada rakyat sebagaimana rukun negara.

Setiap pemimpin yang bakal bertanding sebagai ADUN mahupun ahli parlimen perlulah membacakan aku janji tersebut di hadapan rakyat kawasan masing masing.

mungkin satu cadangan bodoh,tetapi rakyat tahu yang pemimpin telah berjanji dan bersupah taat setia di hadapan mereka sendiri.

jangan rakyat sahaja yang ada RUKUN NEGARA,para pepimpin juga perlu ada rukun kepada rakyat.saat untuk di laksanakan amat sesuai.pilihanraya kecil bukit gantang ( parlimen ) dan bukit selambau ( dun ) bakal berlangsung.kita mulakan di sana.

OLIH R.R